• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

minUC - Mitt kreditbetyg

F

Frövi

Gäst
Poäng: 0
Efter avslutade northmill som inte var utnyttjade så steg mitt betyg 0.5 från 1.5 till 2.0

3 ST outnyttjade men beviljade krediter

Kommer detta sjunka igen eller är det vad tre avslutade krediter kan göra för betyget?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan ju inte ignorera det när varken mitt uc betyg eller kreddy betyg uppdaterats än, står det att det uppdateras om 3 dagar så tar ju jag för givet att det är om just 3 dagar
jo men den räknar ju ner till just precis den 20e. det finns ingenting som säger att den kommer att uppdateras just den dagen.
jag har haft Kreddy i två år ungefär, den har uppdaterats alla möjliga dagar, även 22 23. och då ändrar den till att räkna ner till den 20e kommande månad trots att den inte är uppdaterad.
och så som nu när min redan är uppdaterad så står det fortfarande att den uppdateras om 3 dagar, då den redan är uppdaterad så kommer ju inget att hända om 3 dagar.

så det är som sagt bara att ignorera att det står att den kommer att uppdateras om 3 dagar då det inte går att lita det minsta på
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
tyvärr så uppdaterades UC tidigt , så 350k syntes istället för gamla 174k
absolut säkert pga flera UC på kort tid, jag är ju inte överbelånad. men hur kan mitt UC betyg bli bättre än innan efter 3 nya ff och ett nytt blanco lån

kreditkortsbelåningen var under 20% förra månaden, denna månad under 4% det skulle vara det i så fall

Min uppfattning är att blancobelåning inte tycks göra ett skit på betyget så vida det inte är enorma summor (800K +).
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Min uppfattning är att blancobelåning inte tycks göra ett skit på betyget så vida det inte är enorma summor (800K +).
vi får se om en månad eller två, tackar jag ja till senaste erbjudandet som jag antagligen kommer göra då är jag över 800k
och tänkte söka igen om en månad
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Nu har jag ÄNTLIGEN och för första gången nått ett "Mycket Bra" betyg på 0,87%! En ff försvann och jag har nu två kvar (betyget gick ner från 1,14 till 0,87 när 1/3 ff försvann).
Grattis
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
vi får se om en månad eller två, tackar jag ja till senaste erbjudandet som jag antagligen kommer göra då är jag över 800k
och tänkte söka igen om en månad

Vad använder du alla slantar till? Lånen du tar alltså. Är det till att samla utanför UC eller ska du in på börsen?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Vad använder du alla slantar till? Lånen du tar alltså. Är det till att samla utanför UC eller ska du in på börsen?
börsen, tyvärr så har nästan allt som jag rekade att köpa i mars redan stigit 50-100%
sen har jag ju mina 200k hos Wästgöta så kommer att ha totalt över en miljon i blanco i alla fall.

jag sprider riskerna, och kör en hel del i säkra aktier, så att jag inte gör som någon annan här på forumet som investerade allt med stora hävstänger och förlorade allt. men visst lite pengar hamnar i lite hög risk aktier, som mindre läkemedelsbolag. köpte på mig lite oljeaktier nu när det var stor REA på dom
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
Kan det inte vara klokt vänta lite och se vad fan som händer med den här Coronan? Tänk dig en andravåg och inget vaccin på G? Hade utplånat inte bara små företag utan vissa bjässar också...
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Kan det inte vara klokt vänta lite och se vad fan som händer med den här Coronan? Tänk dig en andravåg och inget vaccin på G? Hade utplånat inte bara små företag utan vissa bjässar också...
ja denna kraftiga uppgång sedan slutet av mars är oroväckande, jag hade ju hoppats på att pricka in botten men nu står mycket högre än före corona krisen. men det ska nog gå bra ändå tillslut. räntan är låg, 350k till 3,5% och 350k till 4,5%
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 357
Mottagna reaktioner
13 443
Poäng
8 917
ja denna kraftiga uppgång sedan slutet av mars är oroväckande, jag hade ju hoppats på att pricka in botten men nu står mycket högre än före corona krisen. men det ska nog gå bra ändå tillslut. räntan är låg, 350k till 3,5% och 350k till 4,5%

Lite det jag menar. Gick upp lite för fort om man tänker på att inget vaccin finns och vi inte är i närheten utav flockimmunitet. Kina förbereder sig för våg 2 nu och den kommer påverka oss bra mycket värre.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp